Pages

teman-temanku ~

Sunday, May 8, 2011

eh,,nak jadi cegu kene kuatlah !

cegu dulu && cegu sekarg dh bnyk beza...kalu dulu kite tgk,,anak murid majoriti yg takot kat cegu masing2...tapi sekrg,,,asik cegu je yg kene berhati2 takot nnt silap langkah muke kite nie yg kene kaik turun mahkamah atas kes pukul budak,,cubit budak,,marah budak,,-_-" memang dunia skrg dah bnyk berubah..kalau kite tgk kat dada2 akhbar sekarg nie,,bnyk jugak la kes yg mana cegu kene pukul ngan budak..ada yg sampai satu tahap,,cegu patah hidung coz kene tumbuk ngan anak murid...haish..mcm2..

******

AKU ? aku sebagai seorang bakal guru,,memang antara bakal guru generasi kini yang kene hadapi cabaran2 yg memang x terbilng dgn jari jari yang ada...aku tahu,,generasi2 guru mcm kitorg sume nieyh kene pandai kawal keadaan,,perasaan,,jiwa,,dan raga..bukan apa,,kite mmg kene belajar terima cabaran yg mmg kite sendiri belum tahu seteruk mana..tapi kadang2 hati rase lemah,,bukan ape,,nie sume sebb baru terima cabaran && masalah dalam hidup,,,dh mule rase tewas...kadang2 tu aku rase,,alahai keciknye aku dalam dunia nie,,,aku rase mcm sudah tewas dengan permainan dunia..padahal segulung ijazah belum pasti lagi terikat ditangan dh tewas dalam perjuangan..EH,,NAK JADI CEGU, KENE KUATLAH ! nie baru sikit cabaran kau terima,,,nanti,,bertimbun2 masalah yg kau kene hadap bilemana kau dh bergelar seorang pendidik..kau kene tabah,,mungkin sekarang kau rase susah,,nnt,,kau akan dapat sesuatu yang pasti akan menjadikan kau rase bahagia sehingga ke akhir hayat..INSYAALLAH,,amin ~

sekian sahaja MUHASABAH UTK DIRI SENDIRI ~

wassalam ~


klik gambar utk tumbesaran~


klik gambar utk tumbesaran~


klik gambar utk tumbesaran~


kepada rakan seperjuanganku,,tabahlah semua utk berjasa kepada negara..yakin pada diri ! insyaALLAH pasti berjaya..amin ~ ^^

terima kasih kerana membaca ^^

mood : muhasabah diri ~

2 orang menjerit:

~~Ticer Wann~~ said...

selamat menjalani hidup seorang guru yang mencabar... u have to be strong :))

ketabahan hati wan ! said...

hehe thanks sis..;)insyaALLAH akan kuat..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...