Pages

teman-temanku ~

Monday, July 11, 2011

bicara seorang AKU ~

terduduk aq termenung melihat keindahan tuhan. aq renung sedalam2 apa yang tak kene sehari dua nie. penat ? letih ? bukan alasan kepada mereka yg kental. cabaran itu indah. jika kesenangan sentiasa hadir, mungkin tiada klimaks dalam hidup anda. bermaknakah hidup jika plot hidup sekadar mendatar dan tunggu masa untuk terjunam ? sedikit cabaran pasti ada keseronokan di akhirnya.



berfikir dan terus berfikir. aq tersentap. tertanya. proses imbas kembali untuk aktiviti yang lalu menguasai kotak pemikiran. kesilapan demi kesilapan dicari untuk memastikan rasa yang tidak indah ini muncul disebabkan apa. tidak profesionalkah aq mencampurkan masalah peribadi dengan belajar ? mungkin kematangan itu belum cukup mengajar aq.


bila rasa tak keruan ini hadir secara tiba2, mulalah rasa dunia terlalu kejam. kejam untuk aq,mereka, dia, kalian juga ? owh cukuplah mengeluh. mengeluh hanya sekadar memberatkan lagi bebanan. jangan kalah pada masalah ! itu pasti. tapi belum tentu semua akan mampu. pasti ada yang menongkah arus untuk melepaskan diri. tidakkah begitu kejam ?


senyuman yang tidak lekang dibibir bukan bermakna aq lari dari masalah. senyuman itu cukup ikhlas aq berikan kepada sesiapa yang melihat. bila ada harinya wajah menjadi kelat dan masam. tak bermaksud aq tewas. aq hanya mahu ketenangan. terlampau bnyk keindahan belum cukup untuk mewarnai hari2 seterusnya. mungkin aq akan kembali. tapi penampilan akan datang mungkin berbeza. berbeza dgn apa yg aq ada sekarang.


aku tetap aku. itu yang hanya termampu untuk aq nyatakan setakat ini. bukan bermaksud utk mengubah diri. tapi mahukan perubahan dari segi pemikiran. mungkin usia mempengaruhi ? atau persekitaran ? mungkin juga naluri ~ siapa tahu ? 


bicara seorang AKU ini cukup ikhlas dari hati yang masih belum cukup ilmunya. sekadar mahu berbicara untuk mencari sesuatu. betul kata orang. setiap penulisan yang terhasil pasti ada maknanya. sekian, wassalam~

p/S : dari hati yg ikhlas, syazwan sanosi ~

terima kasih kerana membaca ^^

mood : bicara ~

6 orang menjerit:

nabilasyazween said...

Untuk empat hari kau ke KOGUM, aku rasa hilang something. Maybe payah untuk aku nak terima syazwan baru, tapi aku akan cuba. Tak salah kan berubah ke arah kebaikan. HEHE. SMILE

ketabahan hati wan ! said...

perubahan aq bukan mcm shaheizy sam dlm sekali lagi.:P tapi untuk mencipta kematangan mungkin. dalam segi kerja dan pengurusan. tapi perangai yang lama masih ada. insyaALLAH amin.;) hehe ;)

farzanazahidah said...

hmm .SUKA .tu je yg dapat sy gmbrkan trhadap entri ni .terutama ayat AKU TETAP AKU:) stay smile:)

ketabahan hati wan ! said...

hehe tengs farzana ;)

m.E.e.N said...

wuuu, nice saying wan . gudluck with your life ! huhu

life was never easy. grow up, accept it ! <-- quote kau kat atas tuh ! ak nak curik

ketabahan hati wan ! said...

oraite meen ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...