Pages

teman-temanku ~

Saturday, July 16, 2011

lambakan filem seram ~

Malaysia kini sudah dipenuhi berbagai2 filem seram. kalau korang tak caye dengan ape yg aq cakap, korang bley kaji sendiri berapa bnyk filem seram yg dh dikeluarkan oleh pengarah filem tanah air. ada yang berjaya mengutip kutipan tinggi, ada yang biasa2 aje, ade pulak yang tak balik modal ? sebagai penonton wayang tegar, dan juga peminat genre filem "horror" x dinafikan yg mane, aq akan berasa excited bilamana ada filem baru bergenre ini akan ditayangkan di pawagam.


antara filem "horror" yg mendapat kutipan tertinggi

tak dinafikan, filem2 seram Malaysia sangt hebat apabila kite semua menonton trailernye. tapi apabila sudah menontonnya filem sebenar, kebanyakkannya agak menghampakan. hantu2 yang agak "cliche" dan keterlaluan kadang2 membuatkan penonton terpaksa memikirkan sesuatu situasi itu adakah logik atau tidak ? perasaan seram pada babak permulaan akhirnya hilang dipertengahan cerita kerana aksi yang keterlaluan. 


antara filem yg menjadi sambutan 2011

tapi, sebagai rakyat Malaysia, aq berasa kagum dan teruja dengan pengarah2 filem Malaysia yg kreatif dalam pembikinan filem2 seperti ini. tanpa kreativiti mereka, tidak mungkin filem2 seram di Malaysia akan mempunyai pengikut2 mereka seperti aq ! hehe. tahniah dan semoga pada masa akan datang, filem2 seram di Malaysia mendapat tempat di mata dunia insyaALLAH ~ amin ~ sekian, wassalam~

antara filem seram Malaysia yg mendapat tempat di mata aq :

khurafat,
seru,
mantera,
jangan pandang belakang,
Flat 3A (baru tgk hehe)

p/S : filem Al-hijjab mcm best je hehe..tak sabar nk tunggu keluar..;)

terima kasih kerana membaca ^^

mood : santai ~

2 orang menjerit:

Firdaus Life said...

malaysia dah makin mantop dalam perfileman

ketabahan hati wan ! said...

yup2 makin mantop ! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...