Pages

teman-temanku ~

Tuesday, November 22, 2011

hari pertama awesome !

cuti semester bermula dengan part time job. isnin, 21/11/11. melangkah kaki pukul 3 petang ke stesen minyak. memang nerves hehe. padahal bukan ape pon. sampai je, semua mata tertumpu dekat aku yg berpakaian putih tuck-in. dlm hati dorang mesti kata " eh skema nye mamat niey". aku pon sedikit menggelabah dlm hati hehe. then jumpe kak pah n cik din owner stesen minyak petronas. dye suruh aku follow shahrul. pekerja yg sedikit berpengalaman. semua ajaran diikut dengan tangkas dan kemas walaupun ade sedikit kesilapan hehe.

masa berlalu pantas. sedar tak sedar, dah pukul 8 malam. pekerja naza petrol station dilihat sedikit menggelabah. semua sibuk nak amik tv kat dalam bilik bos nak letak kat luar coz mlm tersebut adalah penentu. tepat jam 8.30 mlm, sepak bola bermula. semua mata fokus kat tv yg tidak besar. sekali sekala mata memandang laci duit berdekatan dengan pam minyak. mana tahu ade peragut hehe. kalau ada kereta masuk nak pam minyak, semua mengharapkan kereta tersebut tidak berhenti di tempat pam penjagaan mereka hehe. teruk kan ? bola punye pasal. malas nak tinggalkan tv hehe.

jam 9.30, dengar suara org menjerit goooolllll ! kitorg pelik celah mane gol nye. padahal mata tak berganjak pon dari tv hehe. rupe-rupenye bos dtg. dye juin sekaki. kak pah bini bos tak nak kalah. duduk seat paling depan. tapi dye ade cakap yg x suke tgk  bola coz takut sakit jantung hihih. lawak kan ?. so kitorg semua layan bola sekali-sekala mata memandang kat pam minyak dengan laci yg kene jaga. sehingga tamat penalti. riuh rendah sorakan bergema kat tempat hari pertama aku bekerja. sebelah stesen menyak tu ade kedai makan, tapi jeritan dorang lambat coz tgk astro kot hihi. papepon hari pertama kerja memang AWESOME ! && tahniah pasukan harimau muda ! korang memang AWESOME ! ;)


sekadar gambar hiasan. gambar betul x sempat nak amik huhu. nantilah.


tahniah malaysia !

p/s : hari kedua kerja semoga sentiasa awesome ! ;)

terima kasih kerana membaca ^^,

mood : tenang ~

5 orang menjerit:

YAYA AZURA said...

hari pertama bekerja dah ceria..
tengok bola ramai2 mmg gempak

ketabahan hati wan ! said...

yeah sangat gempak hehe ! ;)

nabilasyazween said...

Ceh, teruk. Hari 1st keje dah curi tulang tgok bola. haihhhh

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu

ketabahan hati wan ! said...

mane ade curik tulang hehe. hanya jadi tulang belakang malaysia ! kami menyokong dari jauh walaupun ade komitmen hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...