Pages

teman-temanku ~

Tuesday, January 17, 2012

perempuan.

first of all, nak cakap terima kasih kepada cik butang. sebab bagi hadiah buku "Batu-Batu kehidupan"(BBK)-Hilal Asyraf- sebagai hadiah bufday. "belated bufday" baru berkesempatan untuk baca. buku yang mempunyai input yg menarik. sebuah buku tarbiah rohani yang aku bace selepas buku La Tahzan. ada satu bab yg menarik minat untuk aku kongsikan ngan korang iaitu "PEREMPUAN"

perempuan. tahukah kalian, bahawa kalian itu sangat mahal.




semakin hari, semakin banyak kes peraniayaan terhadap kaum hawa. sedih. kecewa. hanya mampu berdoa semoga perkara ini berkurang hari demi hari. kerakusan manusia yang mana mampu menjatuhkan air mata setiap yang melihat. siapa yang harus dipersalahkan ? banyak pihak yang perlu pandang serius dalam hal ni. 

aku dari rahim seorang perempuan.




tiada manusia yang lahir selain dari rahim perempuan melainkan Nabi Adam a.s. berpijak dibumi yang nyata. tenung ke hadapan dan fikir. dari mana asal usul kalian ? memang dilahirkan dari rahim seorang perempuan bukan ?

sayang tidak berbalas, tidak mengapa.



sampai satu masa, rasa sedih. melihat kepada diri kalian sendiri. nilai yang sememangnya tinggi dalam sekelip mata berubah. berubah bagaikan tiada langsung nilai pada diri. mungkin kita leka. leka dengan kemewahan dunia. kata -hilal asyraf- tujuan beliau menulis mengenai perempuan bukan untuk disayangi. tetapi untuk perempuan menyangi diri mereka sendiri. dalam hal ini, banyak hati perlu dijaga. tepuk dada, tanya iman. sekian, wassalam~ 


sumber : batubatakehidupan by -hilal asyraf-

terima kasih kerana membaca ^^,

mood : santai petang ~

3 orang menjerit:

nabilasyazween said...

Welkem welkem. Aku rasa aku sangat matang bila hadiahkan buku motivasi kat orang. kihkihkih

Btw, terharu kan baca pasal perempuan tu. Rasa mcm dihargai.

syrupmasin said...

perempuan kena kuat pertahan kn diri dyorg..

ketabahan hati wan ! said...

aween : haha yup kita makin matang ! haha. tengs lagi btw ;)

syrup : yup ! itu perlu ! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...