Pages

teman-temanku ~

Tuesday, April 16, 2013

praktikum #2

minggu ke 2. semuanya berjalan dengan baik. datang sekolah, amik kehadiran, dan memulakan rutin harian. hari pertama untuk minggu kedua semuanya indah. berjalan seperti yang dirancang. mula merasa seronok menjadi seorang guru pelatih. tapi istilah penat tak pernah hilang. siapa kata jadi cikgu mudah ? bagi aku memang wajar guru pulang awal. tidak ikut waktu pejabat. seharian mendidik anak bangsa, penat tahu ?

ok abaikan rasa letih. kita fokus kepada mencari pengalaman. bagi aku minggu kedua tidak apa yang menarik untuk dikongsi. cumanya, aku nak bagi tahu yang api kemarahan aku sedikit meletus untuk minggu kedua haha. tercabar dengan kenakalan budak kelas hujung tahun 5, api kemarahan aku meletus. entah kenapa sebelum ini aku tak pernah dan tak pandai nak berleter panjang, tapi hari kejadian, aku macam expert bab2 bagi kaunseling. kalau kene observe waktu tu, markah untuk penerapan nilai memang FULL mark ! hehe

ok kita letak ketepi bab2 amarah semua. minggu kedua juga guru pembimbing aku Tn. Hj Zaian arahkan kitorg test power mengajar 6U. kelas paling hujung untuk tahun 6. murid dia semua lelaki. Tn. Hj, xde la suruh mengajar tapi dia suruh bagi "Talk" hehe. aku ngan member praktikum on jela. sebab memang free time tu kan hehe. tup2 Tn. Hj. masuk then duduk belakang kelas. boleh plak dia observe haha. tapi takpelah kitorang move on je hehe. dah habis kelas dia panggil, then bagi sekeping kertas. ada ulasan pengajaran. yang paling aku ingat dia tulis "tugasan spontan berjaya dijalankan dengan berjaya" alhamdulillah ;)

bagi aku minggu kedua not bad. banyak pengalaman dapat. tugasan spontan, ajar kawad, marah budak, bagi nasihat, jadi motivater hehe. "guru serba boleh kan" haha. minggu kedua pensyarah pembimbing belum datang. minggu ketiga baru janji nak observe kitorg. harapan semuanya berjalan lancar. && untuk pengetahuan koram2, aku kene observe kelas 5J untuk final. kelas paling hjung dan banyak kerenah. dem ! -.-'' tapi takpe, aku amik ini sebagai cabaran. semoga semuanya dipermudahkan amin ;)

**tamat jurnal minggu kedua
* 2 minggu lagi.

p/s : kisah diobserve menyusul untuk praktikum #3

#terima kasih kerana membaca ^^

mood : tabah~

0 orang menjerit:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...